Zestawienie pozycji kosztów bezpośrednich, wspólnych i pozostałych
Kod pozycji kosztów |
Nazwa pozycji kosztów |
I. Koszty bezpośrednie linii |
|
1. Utrzymanie urządzeń SRK |
|
330 |
Urządzenia kluczowe |
331 |
Urządzenia mechaniczne z sygnalizacją kształtową |
332 |
Urządzenia mechaniczne z sygnalizacją świetlną |
333 |
Urządzenia elektryczne suwakowe |
334 |
Urządzenia przekaźnikowe |
335 |
Urządzenia komputerowe |
336 |
Urządzenia zasilające SRK |
340 |
Urządzenia samoczynnej blokady liniowej |
341 |
Urządzenia samoczynnej blokady przejazdowej |
342 |
Urządzenia przejazdowe obsługiwane |
343 |
Półsamoczynna blokada liniowa |
344 |
Urządzenia do kontroli hamowania pociągów oraz inne systemy informacji tor – pojazd |
345 |
Urządzenia zdalnego sterowania |
2. Utrzymanie urządzeń łączności liniowej |
|
370 |
Teletechniczne linie napowietrzne |
371 |
Teletechniczne linie kablowe |
372 |
Teletechniczne linie światłowodowe |
373 |
Urządzenia teletransmisyjne |
374 |
Urządzenia radiołączności liniowej |
375 |
Systemy kontroli dyspozytorskiej |
3. Inne koszty linii |
|
549 |
Akcja odśnieżna |
II. Koszty wspólne |
|
1. Utrzymanie urządzeń stacji rozrządowych zautomatyzowanych |
|
350 |
Hamulce torowe |
351 |
Urządzenia nastawiania zwrotnic i sygnałów |
352 |
Urządzenia automatycznego sterowania hamulcami torowymi i zwrotnicami oraz według długości torów kierunkowych |
2. Utrzymanie urządzeń łączności na posterunkach ruchu |
|
360 |
KATS |
361 |
KADS |
362 |
Urządzenia radiołączności stacyjnej |
363 |
Urządzenia telekomunikacyjne |
364 |
Urządzenia informacji podróżnych |
365 |
Urządzenia transmisyjne danych |
366 |
Kable lokalne |
367 |
Urządzenia telewizji przemysłowej |
368 |
Pozostałe urządzenia łączności |
369 |
Urządzenia zasilające łączności |
3. Utrzymanie urządzeń i maszyn technicznych |
|
376 |
Maszyny, urządzenia, przyrządy pomiarowe do obsługi urządzeń SRK |
377 |
Maszyny, urządzenia, przyrządy pomiarowe do obsługi urządzeń łączności |
378 |
Specjalistyczne zestawy przyrządów pomiarowych |
379 |
Wagony pomiarowe |
4. Utrzymanie pojazdów szynowych |
|
555 |
Pojazdy szynowe z napędem silnikowym |
556 |
Pojazdy szynowe bez napędu silnikowego |
III. Koszty pozostałe |
|
1. Inne koszty |
|
554 |
Wagony techniczno – gospodarcze |
557 |
Eksploatacja pojazdów transportu drogowego |
558 |
Utrzymanie i naprawy pojazdów transportu drogowego |
559 |
Inne koszty gospodarki samochodowej |
567 |
Opłaty za korzystanie ze środowiska naturalnego |
2. Koszty wydziałowe |
|
301-305 |
Koszty administracyjne |
306-312 |
Koszty ogólnoprodukcyjne |
319-322 |
Koszty magazynowania materiałów |
Koszty wspólne rozlicza się następująco:
- koszty urządzeń stacji rozrządowych zautomatyzowanych – Oddział Automatyki zalicza do tych linii, do których zostały zakwalifikowane tory stacji rozrządowych (zgodnie z Instrukcją D – 29).
- koszty utrzymania urządzeń łączności na posterunkach ruchu ustala się następująco:
– należy określić rodzaj tych urządzeń występujących na badanej linii lub odcinku;
– ustalić koszt poszczególnych jednostek technicznych (z tytułu amortyzacji
i utrzymania) w rozbiciu na koszt jednostkowy, dzieląc sumę kosztów danej grupy urządzeń w jednostce worg przez liczbę odpowiadających im jednostek technicznych w worg;
– średni koszt jednostki technicznej zróżnicowany jak wyżej, należy pomnożyć przez liczbę jednostek technicznych ustalanych na linii w danej grupie urządzeń;
- koszty utrzymania urządzeń i maszyn technicznych przypadające na linię należy obliczyć według udziałów kosztów utrzymania i napraw urządzeń SRK i łączności linii w analogicznych kosztach jednostki worg;
- koszty utrzymania i napraw wagonów pomiarowych rozlicza się proporcjonalnie do czasu pracy przypadającego na linię.
Podział kosztów badanej linii lub odcinka na ruch pasażerski i towarowy
Obliczone koszty bezpośrednie i wspólne linii dotyczące utrzymania i napraw urządzeń SRK i łączności, z wyjątkiem amortyzacji, dzieli się na ruch pasażerski i towarowy proporcjonalnie do liczby wykonanych pociągo – km na linii. Koszty amortyzacji dzieli się proporcjonalnie do liczby wykonanych pociągo – godz. na linii. Pozostałe koszty (poza w/w) dzieli się proporcjonalnie do liczby pociągo – km wykonanych na linii.
Wielkość mierników będących kryteriami podziału kosztów, podaje ROS.