Na podstawie przeprowadzonych analiz, lekturze czasopism i fachowych ekspertyz stwierdzamy:
1) Firma nie wykorzystała sprzyjających warunków zaistniałych w gospodarce polskiej
2) Firma źle dobrała asortyment produktów na rynek polski
3) Działania produkcji nie są najprawdopodobniej podejmowane na podstawie sygnałów z rynku od dystrybutorów
4) MMC Poland nie dostosowywuje się do nowych trendów w gospodarce takich jak:
– rosnąca sprzedaż samochodów klasy A, B, C
– coraz większe wymagania z dziedzin wyposażenia
– coraz większe wymagania z dziedziny bezpieczeństwa
5) Poszczególne samochody jak i sama marka jest słabo znana
6) MMC Poland nie prowadzi zbyt aktywnej polityki reklamowej
7) MMC Poland nie narzuciła swoim dilerom ( tak jak uczyniło to Daewoo ) żadnych norm jakościowych dotyczących obsługi, jakości serwisu i tylko dobra wola dilerów utrzymuje dobre inne Mitsubishi
8) MMC Poland nie prowadzi ciągłych badań marketingowych
9) Firma nie wyciągnęła wniosków z sukcesów innych firm takich jak Opel, Fiat, Daewoo
10) Ponadto firma nie wykorzystuje i nie rozwija należycie mocnych stron.
W związku z powyższym oceniamy strategię MMC Japan i MMC Poland jako praktycznie na całej linii nie prawidłową. Nie wykorzystała ona szans istniejących w otoczeniu oraz umiejętności czy doświadczeń innych firm. Dziwi nas to gdyż Japończycy słyną z łatwego dostosowywania się do warunków i szybkich decyzji i odwagi w podejmowaniu decyzji.
Firma powinna gruntownie zmienić zarówno postrzeganie rynku polskiego, jak też całą strategię. Ponadto starać się rozwinąć mocne strony, obniżyć ceny samochodów lub doposażyć je. Oznacza to całkowitą rewolucję w firmie, która jednak może przynieść olbrzymie zyski, gdyż mimo wszystko samochody Mitsubishi cieszyły się dobrą opinią jeszcze zanim padł komunizm w Polsce i nadal taką opinią się cieszą.