Analiza MMC Poland – podsumowanie

5/5 - (1 vote)

Na podstawie przeprowadzonych analiz, lekturze czasopism i fachowych ekspertyz stwierdzamy:

1)   Firma nie wykorzystała sprzyjających warunków zaistniałych w gospodarce polskiej

2)   Firma źle dobrała asortyment produktów na rynek polski

3)   Działania produkcji nie są najprawdopodobniej podejmowane na podstawie sygnałów z rynku od dystrybutorów

4)   MMC Poland nie dostosowywuje się do nowych trendów w gospodarce takich jak:

–       rosnąca sprzedaż samochodów klasy A, B, C

–       coraz większe wymagania z dziedzin wyposażenia

–       coraz większe wymagania z dziedziny bezpieczeństwa

5)   Poszczególne samochody jak i sama marka jest słabo znana

6)   MMC Poland nie prowadzi zbyt aktywnej polityki reklamowej

7)   MMC Poland nie narzuciła swoim dilerom ( tak jak uczyniło to Daewoo ) żadnych norm jakościowych dotyczących obsługi, jakości serwisu i tylko dobra wola dilerów utrzymuje dobre inne Mitsubishi

8)   MMC Poland nie prowadzi ciągłych badań marketingowych

9)   Firma nie wyciągnęła wniosków z sukcesów innych firm takich jak Opel, Fiat, Daewoo

10)   Ponadto firma nie wykorzystuje i nie rozwija należycie mocnych stron.

W związku z powyższym oceniamy strategię MMC Japan i MMC Poland jako praktycznie na całej linii nie prawidłową. Nie wykorzystała ona szans istniejących w otoczeniu oraz umiejętności czy doświadczeń innych firm. Dziwi nas to gdyż Japończycy słyną z łatwego dostosowywania się  do warunków i szybkich decyzji i odwagi w podejmowaniu decyzji.

Firma powinna gruntownie zmienić zarówno postrzeganie rynku polskiego, jak też całą strategię. Ponadto starać się rozwinąć mocne strony, obniżyć ceny samochodów lub doposażyć je. Oznacza to całkowitą rewolucję w firmie, która jednak może przynieść olbrzymie zyski, gdyż mimo wszystko samochody Mitsubishi cieszyły się dobrą opinią jeszcze zanim padł komunizm w Polsce i nadal taką opinią się cieszą.

Dodaj komentarz